Maintenance of elevators

 

تعمیر آسانسور شیراز  و نگهداری آسانسور شیراز 

تعمیر آسانسور شیراز ,تعمیر آسانسور در شیراز ,شرکت تعمیر آسانسور شیراز 

بیشتر حوادث آسانسورها مربوط به عدم انجام تعمیر و نگهداری آسانسور به صورت ماهانه و بازرسی سالانه آسانسور‌ها اتفاق می افتد . آسانسور وسیله ی استفاده روزمره چه در صنعت و چه مسکونی می باشد که هر روزه ممکن است آسیب هایی ببیند که اگر مورد توجه قرار نگیرد باعث خرابی بقیه اجزاء شده و خسرات های مالی و جانی بر جا می گذارد .

یک تعمیر کار به خوبی آموزش دیده و از اجزای دقیق آسانسور آگاه است و پس از بازرسی آسانسور عیوب آن را تشخیص داده و برطرف می کند و در مجموع موجب  افزایش راندمان , طول عمر بیشتر و ایمنی بیشتر می شود . در همین راستا شرکت نیک بینش کارن با یک دهه تجربه و با داشتن تعمیرکاران متخصص آماده تعمیر و نگهداری و سرویس انواع آسانسور می باشد همچنین این شرکت دارای مجوز رسمی از وزارت کار می باشد و قادر به صدور گواهی سلامت بعد از تعمیرات آن می باشد .

 

نمونه از فرمهای ویژه سرویس ادواری آسانسور
لازم به یادآوری است که با تنوع آسانسورهای فعلی، این موارد در بعضی از آسانسورها متفاوت می باشد، اما چون غالب آسانسورهایی که در حال سرویس دهی می باشد، از نوع کششی است، تمرکز اطلاعات ویژه اینگونه آسانسورهاست.
 

بر اساس تجربه وقتی سرویسکار برای بازدید ادواری و ماهیانه آسانسور به ساختمانی مراجعه می کند باید با همراه داشتن لیست کامل عملیاتی که باید انجام شود، پس از مراجعه به مسئول ساختمان و هماهنگی با وی جهت اینکه طی زمان عملیات سرویس و نگهداری، چون آسانسور باید از سرویس خارج شود، این موضوع به اطلاع ساکنین رسانده شود و همچنین بر روی کلیه دربهای طبقات پلاک:
"آسانسور در دست سرویس و تعمیرات می باشد"
الصاق شود سپس با ثبت ساعت شروع کار در فرم ویژه سرویس، عملیات سرویس آسانسور را آغاز کند:
 

  1. بازدید روغن گیربکس
  2. بازدید روغن موتور
  3. بازدید لنت ترمز
  4. بازدید کنتاکت های سیستم ترمز
  5. بازدید کنتاکت گاورنر
  6. بازدید سیم بکسل گاورنر
  7. بازدید کنتاکت های سیم بکسل و سیستم اورلد
  8. بازدید و کنترل سیم بگسل ها (نداشتن زدگی، روغن مغری کنفی، و کشش مناسب باشند)
  9. کنترل سفت بودن کلیه بولت ها و پیچ و مهرهای اتصالات
  10. کنترل تمامی اجزاء متحرک آسانسور در موتورخانه
  11. اطمینان از وجود قلاب و پلاک تناژ آن در بالای چاه آسانسور
  12. دقت به دمای موتورخانه نسبت به فصل
  13. تست فن موتورخانه
  14. مناسب بودن روشنایی موتورخانه
  15. تمیزکاری قطعاتی که روغنی شده و گردگیری کلیه تجهیزات
  16. نظافت کامل موتورخانه
  17. اطمینان از وجود دستورالعمل زمان قطع برق و دستورات مربوط به انتقال کابین به نزدیکترین طبقه، در موتورخانه
  18. اطمینان از وجود برچسب شماره قطعات اصلی آسانسور جهت شناسایی(موتورگیربکس، تابلو کنترل، و...در موتورخانه های دوبله ).

پس از انجام و بازدید موارد فوق سرویسکار با ثبت ساعت پایان عملیات این مرحله و ثبت کلیه جزئیات و عملیان انجام شده، فرم سرویس را امضاء و مرحله دوم را آغاز می نماید.

در این مرحله، تجهیزات داخل کابین را بررسی و کنترل و سرویس می نماید:

  1. باز و بسته شدن نرم و روان درب کابین
  2. تمیز بودن شیارهای ریل درب کابین
  3. توقف همسطح کابین در تمامی طبقات
  4. محکم بودن بستهای دستگیره داخل کابین
  5. مناسب بودن اتصال آئینه به دیوار کابین (بدون لقی باشد) و اطمینان از الصاق برچسب مخصوص پشت آئینه که در صورت شکستن از پرتاب قطعات خرد آن جلوگیری شود.
  6. اتصال کامل شستی داخل کابین در محل مربوطه
  7. عملکرد مناسب کلید توقف اضطراری
  8. عملکرد مناسب کلید باز نگه داشتن درب کابین
  9. عملکرد مناسب کلید بستن درب کابین
  10. عملکرد صحیح کلید زنگ اخبار
  11. اطمینان از سالم بودن چراغ روشنایی اضطراری
  12. اطمینان از سالم بودن شارژر(باطری) روشنایی اضطراری
  13. موجود بودن پلاک ظرفیت و مشخصات آسانسور
  14. وجود دستورالعمل زمان قطع برق برای مسافرین
  15. سالم بودن کفپوش کف کابین
  16. نظافت داخل کابین
  17. محکم بودن سقف کاذب و بی صدا بودن آن

پس از اتمام کارهای داخل کابین سرویسکار باید با دقت اجزای بیرونی کابین را مورد بررسی و سرویس قرار دهد:

  1. کنترل اتصالات دیوارها و فرانت پانلهای کابین (بدون لقی و لرزش باشد)
  2. کنترل اتصالات و زه های سقف و کف کابین
  3. موجود بودن نرده حفاظ دور سقف کابین برای ایمنی نصاب و تعمیرکار و سرویسکار
  4. اتصالات سیستم درب کابین به صورت صحیح و مناسب باشد بدون درگیری و سر و صدا کار کند (موتور درب )
  5. رگلاژ بودن تسمه نقاله یا بازوی بازکننده درب
  6. سرعت باز و بسته شدن درب کابین مناسب و طبق زمان تعین شده باشد.
  7. فعال بودن سیستم بازگشت سریع درب در صورت وجود مانع مقابل درب کابین
  8. شدت ضربه زدن درب در برخورد با مانع مناسب و بی خطر باشد.
  9. عملکرد کمان درب بازکن مناسب و دقیق باشد. (در کابین های بدون درب مگنت درب بازکن)
  10. سالم بودن لقمه های کفشک ریل درب کابین
  11. باز و بسته شدن نرم و بی صدای درب کابین
  12. سالم بودن سیل(ریل) درب و تمیز بودن شیارها
  13. عمود بودن لنگه دربها و محکم بودن پیچ های نگهدارنده دربها.
  14. عملکرد کنتاکت های درب کابین در زمان باز و بسته شدن درب
  15. کیپ شدن درب با فرانت پانل در زمان بسته شدن درب کابین
  16. فعال بودن سیستم ترمز درب (کلاچ درب)
  17. در مدار بودن فتوسل درب
  18. فعال بودن سیستم اورلد/ کنترل وزن( در آسانسورهایی که به این سیستم مجهز هستند).
  19. عدم سائیدگی لقمه های کفشک ریل کابین
  20. عدم سائیدگی لقمه های کفشک ریل وزنه
  21. تنظیم بودن فاصله بین کفشک های ریل کابین و ریل(کابین لقی نداشته باشد)
  22. تنظیم بودن فاصله بین کفشک های ریل وزنه و ریل(فریم وزنه لقی نداشته باشد)
  23. وزنه های تعادل به خوبی مهار شده باشند.
  24. عدم لقی کابین در جهات مختلف نسبت به ریلها
  25. سالم بودن روغندان های ریل کابین/ و سلامت نمد روغن رسان به ریلها
  26. سالم بودن روغندان های ریل وزنه/ و سلامت نمد روغن رسان به ریلها
  27. تست روغن کنف داخل سیم بکسل(خشک نبودن سیم بکسلها)
  28. مهار بودن سیستم رویزیون روی کابین و بدون عیب بودن سیتم سیم کشی ها
  29. موجود بودن رویزیون پرتابل( رویزیون متحرک دستی)
  30. در مدار و فعال بودن کلید استپ رویزیون
  31. فعال بودن کلید جهت بالادر رویزیون
  32. فعال بودن جهت پائین در رویزیون
  33. موجود بودن پوشش و حفاظ مناسب روی کابلها و سیم کشی سقف کابین
  34. در مدار بودن کنتاکت پاراشوت
  35. در مدار بودن کنتاکت شالتر
  36. کنترل یک نواخت بودن فاصله ریلها در طول چاه و روان بودن حرکت کابین (عدم تنگ و گشاد شدن فاصله ریلهای عمودی)
  37. تمیز و روغنی بودن ریلهای کابین
  38. تمیز و روغنی بودن ریلهای وزنه
  39. کنترل کلیه براکتهای ریل کابین و محکم بودن لقمه های ریل
  40. کنترل کلیه براکتهای ریل وزنه و محکم بودن لقمه های ریل
  41. کنترل پشت بندهای ریل کابین/ کامل بودن پیج و مهره
  42. کنترک پشت بندهای ریل وزنه/ کامل بودن پیچ ومهره
  43. کنترل نقاط اتصال هنگل کابل (کابل OS) به کابین و زیر سقف و آزاد بودن آن در حین حرکت کابین و عدم درگیری کابلها با قطعات و تجهیزات داخل چاه
  44. کنترل کلمس های کلیه سیم بکسلهای روی کابین
  45. محکم بودن سینی زیر درب کابین و تنظیم بودن فاصله آن
  46. محکم بودن تجهیزات ریز کابین

پس از اتمام بازدید و سرویس این بخش و ثبت ساعت اتمام بازدید قسمت داخل چاه شروع می شود:

  • کامل و سالم بودن کلیه لامپهای روشنایی
  • فعال بودن کلید قطع و وصل روشنایی در پائین چاه
    موجود بودن پله مناسب برای وارد شدن به کف چاه
    تمیز بودن کف چاه آسانسور
    عدم وجود آب و رطوبت در کف چاه آسانسور
  • سالم بودن سکوهای ضربه گیر کابین و وزنه تعادل
    استقرار مناسب ضربه گیر های کابین روی سکوها
    استقرار مناسب ضربه گیرهای وزنه تعادل روی سکوها
    کشش مناسب سیم بکسل گاورنر بر روی فلکه ته چاه
  • عملکرد مناسب فلکه ته چاه و کنترل بوشها و گیریس کاری یا روغنکاری قسمتهای مورد نیاز
  • کنترل سینی های زیر درب طبقات و رعایت فاصله استاندارد آنها
    عملکرد مناسب بازوی قفل درب/ کمان درب/ مگنت درب(در تمامی طبقات)
  • سالم بودن ریل آلومینیومی دربها(دربهای اتوماتیک)
    سالم بودن دیکتاتورها و فشار مناسب ضربه(دربهای لولایی)
  • تمیز بودن ریلهای آلومینیومی(دربهای اتوماتیک)
    کشش مناسب فنر درب(دربهای لولایی)
  • تنظیم بودن فاصله کابین با دربهای طبقات
  • آزاد بودن زنجیر جبران و عدم درگیری آن با اجزای داخل چاه(در آسانسورهایی که دارای زنجیر می باشند)
  • آزاد بودن زیر ریلهای کابین
  • آزاد بودن زیر ریلهای وزنه
  • اطمینان از نصب مهار روی وزنه های تعادل در قاب وزنه
  • کنترل سالم و مناسب بودن تسمه کشی یا هر نوع حفاظ وزنه ها
  • کنترل سالم بودن پوشش کامل کانالهای سیم کشی داخل چاه
  • کنترل کلیه کلمسهای سیم بکسل قاب وزنه و کابین

پس از اتمام کلیه مراحل سرویس اسانسور توسط سرویسکار، یک نسخه از فرم چک لیست انجام شده که دارای

  • تاریخ
  • ساعت شروع عملیات
  • ساعت خاتمه عملیات می باشد و به امضاء سرویسکار رسیده است، تحویل مسئول ساختمان می گردد.

ضمن اینکه مسئول ساختمان موظف است روی فرم مخصوص سرویسکار، صحت عملیات و زمان ثبت شده را تائید و امضاء نماید.

مدیریت : مهندس حافظ زاده 09171815772

مدیر فروش : مهندس پارسانژاد 09175663653

مدیر فنی : مهندس فقها 09176088820

کارشناس فروش : خانم مهرزاد 09906213919

کارشناس فروش : خانم رضایی 09178107602

تلفن ثابت : 07136284773 - 07138436663

 

کلمات مرتبط : آسانسور شیراز , تعمیر آسانسور شیراز , پله برقی شیراز ,نصب آسانسورونصب پله برقی درشیراز تعمیر آسانسور و پشتیبانی آسانسور شیراز ,نصب آسانسور,نصب پله برقی,نصب پیاده روی متحرک,نصب بالابر,بالابر,آسانسور,پله برقی,پارکینگ مکانیزه,آسانسور ماشین بر,آسانسور خانگی,سرویس پله برقی ,سرویس آسانسور,سرویس و نگهداری آسانسور,سرویس و نگهداری پله برقی,قطعات پله برقی,آسانسور های مسافربر,گیربکس آسانسور,دستگاه پله برقی شوی,نصب و راه اندازی آسانسور,نصب و راه اندازی پله برقی,نصب و راه اندازی پیاده روی متحرک,نصب آسانسور شیراز,نصب پله برقی شیراز,نصب پیاده روی متحرک شیراز,نصب بالابر شیراز,بالابر شیراز,آسانسورشیراز,پله برقی شیراز,پارکینگ مکانیزه شیراز,آسانسور ماشین بر,آسانسور خانگی شیراز,سرویس پله برقی شیراز,سرویس آسانسور شیراز,سرویس و نگهداری آسانسور شیراز,سرویس و نگهداری پله برقی شیراز,قطعات پله برقی شیراز,آسانسور های مسافربر شیراز,گیربکس آسانسور شیراز,دستگاه پله برقی شوی شیراز,نصب و راه اندازی آسانسور شیراز,نصب و راه اندازی پله برقی شیراز,نصب و راه اندازی پیاده روی متحرک شیراز,نصب و نگهداری آسانسور شیراز,نصب و نگهداری آسانسور ,نصب و نگهداری پله برقی,نصب و نگهداری پله برقی شیراز,نصب و نگهداری آسانسور شیراز,تعمیرات آسانسور شیراز,تعمیرات پله برقی شیراز,تعمیرات پیاده روی متحرک ,شرکت معتبرآسانسور شیراز,شرکت معتبر پله برقی شیراز,شرکت نصب آسانسور شیراز,شرکت نصب پارکینگ مکانیزه شیراز,نصب آسانسور مسافربر شیراز,نصب آسانسور خانگی شیراز,نصب آسانسور آپارتمانی شیراز,نصب آسانسور بیمارستانی شیراز,نصب آسانسور مسافربر شیراز,نصب آسانسور شیراز,آسانسور شیراز,پله برقی شیرازنصب و راه اندازی آسانسور شیراز,نصب و راه اندازی پله برقی شیراز,نصب و راه اندازی پارکینگ مکانیزه شیراز,نصب و راه اندازی آسانسور مسافربر شیراز,نصب و راه اندازی آسانسور بیمارستانی شیراز,نصب و راه اندازی پله برقی شیراز,تعمیر و نگهداری آسانسور شیراز,تعمیر آسانسور شیراز,تعمیر پله برقی شیراز,تعمیر و نگهداری بالابر شیراز,تعمیر و نگهداری پله برقی شیراز

 


 

تماس با شرکت

روز کاری: 8 صبح - 7 بعدظهر
جمعه: تعطیل 

07138436663 - 09171815775 - 09331815772 

شماره فکس : 07138436307

شیراز - خیابان قصرالدشت - کوچه 79 - فرعی اول سمت چپ - پلاک 315 

 

 

 

درباره مـا

شرکت فنی و مهندسی پدیده شهر حافظ نماینده انحصاری کمپانی های بزرگ دنیا همچون ZOYO , VERTEX FUJI , MAYFORD , FUJIHD , FAODS  در ایران و امارات بوده که انتخاب پشرفته ترین و با کیفیت ترین قطعات منطبق با تکنولوؤی روز دنیا از بزرگترین شرکت های اروپایی و با کیفیت ترین تولیدات معتبرداخلی از الزامات شرکت و تماما منطبق با استاندارد EN81  می باشد.

تماس با ما

آدرس شرکت: خیابان قصرالدشت - کوچه 79 - فرعی اول سمت چپ - پلاک 315
آدرس ایمیل: info(AT)hafezasansor(dot)ir
شماره تماس: 07138436663 - 09171815772 - 09171815775 - 09331815772 

شنبه - ۴ شنبه: 8:30 صبح - 7 بعدظهر
۵شنبه: 8:30  صبح - 1:30 بعدظهر
جمعه -  تعطیل می باشد .