قطعات آسانسور :

 1-وسایل تعلیق کابین و وزنه تعادل که می تواند سیم بکسل فولادی و یا زنجیر باشد

2- وسیله رانش که محرک آسانسور است و شامل: موتور الکتریکی - گیربکس - ترمز - فلکه کششی و یا دنده زنجیر - شاسی ماشین – کوپلینگها ، محورها ، یاتاقانها می باشد.

3- کابین که مسافرین و یا بار را حمل می کند ، شامل یوک، که چهارچوبی فلزی است و کابین ازطریق آن به سیستم تعلیق متصل می شود ، کف کابین که بار را نگهداری می کند و بدنه کابین به کف متصل است .

4- وزنه تعادل که برای جبران وزن کابین و قسمتی از ظرفیت بکار می رود

5- چاه آسانسور: این فضا قسمتی یا تماما پوشیده است و از کف چاله تا سقف ( کف موتورخانه ) ادامه دارد در این فضا کابین و وزنه تعادل حرکت می کنند و شامل ریلهای راهنما برای کابین و وزنه تعادل و درهای طبقات و ضربه گیر در کف چاه می باشد.

6- سیستم ایمنی: یک وسیله مکانیکی است که در صورت بروز هر گونه خرابی ، یا شل شدن سیم بکسل( زنجیر تعلیق) وسیله توقف و نگاه داشتن کابین و یا وزنه تعادل در روی ریل راهنما می باشد و اگر سرعت کابین در جهت پائین رفتن از مقدار مشخص شده ای تجاوز کند این مکانیزم عمل می نماید ، عملکرد این مکانیزم توسط گاورنر که معمولا در موتور خانه است شروع می شود.

7- ضربه گیرها: کابین یا وزنه از حدود تعیین شده در چاهک گذشته و امکان برخورد با کف چاهک پیش آید این وسیله از برخورد خشن جلوگیری می نماید . ضربه گیر ممکن است از جنس پلی اورتان ، فنر یا نوع روغنی انتخاب شود که بستگی به سرعت اسمی داشته و طوری طراحی می شود تا انرزی جنبشی کابین یا وزنه تعادل را جذب کرده ( نوع فنری ) و یا مستهلک نماید.

8- تجهیزات الکتریکی: که شامل امکانات ایمنی و روشنایی نیز می گردد .

9- موتور و گیربکس بالا بر: موتور و کاهنده های بدون چرخ دنده معمولا برای سرعت های بیشتر از 2.5 متر بر ثانیه استفاده میشود در حالیکه برای سرعت های کمتر ، از گیربکس های دارای چرخ دنده استفاده می شود قبلا از گیربکس با چرخ دنده های ساده استفاده می شد ولی با پیشرفت روش های طراحی و تولید ، چرخ دنده های حلزونی یک استاندارد قابل قبول مورد استفاده در گیربکس آسانسورها شد .

10- ترمزها: در صورت قطع برق یا قطع برق سیستم کنترل ، سیستم ترمز آسانسور باید به طور اتوماتیک عمل کند. لذا از ترمز های اصطکاکی الکترو مغناطیسی استفاده می شود .اگر کابین با 125% بار نامی خود در سرعت معمول خود حرکت کند ، ترمز ها باید قادر به توقف کامل سیستم باشند و بلافاصله سیستم را در حالت ساکن نگهدارند . ترمز باید توسط فنرهای فشاری و یا نیروی وزن عمل کند . ترمز توسط الکترومغناطیس و یا الکتروهیدرولیک باید باز شود . اگر جریان برق قطع شود باید حداقل دو وسیله مستقل الکتریکی کنترل کننده داشته باشد . در صورت قطع جریان برق ، ترمز باید بلافاصله عمل نماید . هنگامیکه موتور گیربکس با یک وسیله دستی اضطراری مجهز باشد ترمز باید طوری طراحی شده باشد که توسط دست بتوان آن را باز کرد و با فشار دائمی توسط نفر این ترمز باز بماند.

تماس با شرکت

روز کاری: 8 صبح - 7 بعدظهر
جمعه: تعطیل 

07138436663 - 09171815772 - 09331815772 

شیراز - خیابان قصرالدشت - کوچه 79 - فرعی اول سمت چپ - پلاک 315 

 

 

 

درباره مـا

شرکت فنی و مهندسی پدیده شهر حافظ نماینده انحصاری کمپانی های بزرگ دنیا همچون ZOYO , VERTEX FUJI , MAYFORD , FUJIHD , FAODS  در ایران و امارات بوده که انتخاب پشرفته ترین و با کیفیت ترین قطعات منطبق با تکنولوؤی روز دنیا از بزرگترین شرکت های اروپایی و با کیفیت ترین تولیدات معتبرداخلی از الزامات شرکت و تماما منطبق با استاندارد EN81  می باشد.

تماس با ما

آدرس شرکت: خیابان قصرالدشت - کوچه 79 - فرعی اول سمت چپ - پلاک 315
آدرس ایمیل: info(AT)hafezasansor(dot)ir
شماره تماس: 07138436663 - 09171815772 - 09331815772 

شنبه - ۴ شنبه: 8:30 صبح - 7 بعدظهر
۵شنبه: 8:30  صبح - 1:30 بعدظهر
جمعه -  تعطیل می باشد .